.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با سخنرانی علی مطهری ؛
سیزدهمین یادواره حادثه یاک 40 برگزار می شود
شمال نیوز: سیزدهمین یادواره نمایندگان شهید استان گلستان شامگاه پنجشنبه هفته جاری و در شام غریبان وفات حضرت زینب (س) در گرگان برگزار می شود.
 سیزدهمین یادواره حادثه یاک 40 برگزار می شود

به گزارش شمال نیوز، براساس اعلام دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، این مراسم همراه با نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله نورمفیدی بوده و در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

این نکوداشت با حضور و سخنرانی ˈ دکتر علی مطهریˈ فرزند شهید آیت الله مرتضی مطهری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

بیست و هفتم اردیبهشت در استان گلستان یاداور حادثه تلخی است که در آن روز وزیر وقت راه وترابری به همراه هفت تن از نمایندگان استان از سرزمین سبز گلستان به دیار حق عروج کردند.

حوالی ساعت هشت صبح روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰ هواپیمای یاک۴۰ همراه مسافرانی شامل وزیر راه وترابری و معاونان وی، نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از دست اندرکاران و کادر پرواز بمنظور افتتاح رسمی فرودگان گرگان از تهران عازم مرکز استان گلستان شد.

در این ساعت تعداد بسیاری از مردم و مسوولان استان گلستان در مقصد این هواپیما منتظر رسیدن اولین پرواز رسمی به فرودگاه گرگان بودند، اما دریغ که یاک ‎ ۴۰هیچگاه به مقصد نرسید و در جنگل های منطقه خرچنگ در حوالی ساری سقوط کرد.

در این حادثه جانگداز حجت الاسلام و المسلمین ˈ دکتر قربانعلی قندهاریˈ و مهندس ˈغلامعلی هزارجریبیˈ نمایندگان گرگان و آق قلا، ˈسیدمنصور حسینیˈ نماینده مردم مینودشت و کلاله، ˈعلی کوهساریˈ نماینده رامیان، آزادشهر، فندرسک و چشمه ساران، ˈاترک طیارˈ نماینده مردم گنبدکاووس، ˈعظیم گلˈ نماینده بندرترکمن، بندرگز و کردکوی و ˈمحمدصادق صادقیˈ نماینده علی آبادکتول به دیار حق شتافتند.

از دیگرحاضران در این پرواز دکتر ˈرحمان دادمانˈ وزیر راه و ترابری، مهندس ˈحسن دهگانˈ و مهندس ˈمحمدجعفر بهرامیˈ معاونین وزیر، ˈمحمدرضا متقالچییˈ مدیر کل ساخت فرودگاه های کشور، ˈرضاقلی رستمیˈ مدیر عامل شرکت مترا، ˈجلیل رشیدیˈ ربیس اداره فنی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور بودند.

همچنین از دیگر مسافران این پرواز ˈمحراب حقگوچردهˈ معاون فنی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور، ˈارسلان رحمیˈ و ˈعلیرضا راهیˈ مدیرکل و کارشناس روابط عمومی، ˈمعمی هلاکوˈ عضو هیات مدیره شرکت بالاست راه آهن و نماینده سابق مردم آزادشهر و گنبدکاووس به ترتیب در مجلس چهارم و پنجم شورای اسلامی بودند.

ˈمحمود صفایی زادهˈ خلبان ناظر، ˈحیدرنبی قهرودیˈ و ˈسیداحمد جبرئیلیˈ عضو تیم حفاظت، ˈمحمود کاظمی رهبرˈ، ˈحسین کیانیˈ وˈعیسی یعقوبیانˈ عضو گارد امنیت پرواز، ˈحسن عقیلیˈ سر میهماندار، ˈندا کامیابیˈ میهماندار و چهار خلبان این پرواز که از کشور ارمنستان بودند، دیگر جان باختگان سقوط یاک۴۰ هستند.

ظهر چند روز بعد، فرودگاه گرگان با فرود پرواز حامل اجساد نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، اما خاطره تلخ از دست دادن بسیاری از خدمتگزاران کشوری و استانی برای همیشه باقی ماند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : حادثه یاک 40
نظرات خوانندگان :

پرهام 24 ارديبهشت 1393
این حادثه یک خرابکاری بود.و این افراد در اصل ترور شدند .موارد مشکوک زیادی وجود داره که این ظن رو تقویت میکته
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 24 ارديبهشت 1393
تا آنجا که ما در همان سال 80خاطرمان بود هواپیما یاک 40 به فرودگاه گرگان رسیده بود و فقط بعلت بدی هوا نتوانست فرود بیاد.تصمیم گرفته شد در فرودگاه دشت ناز ساری بنشیند و ادامه سفر زمینی صورت گیرد که متاسفانه در آنجا هم بعلت بدی هوا نتوانست فرود بیاد وبه تهران بازگشت که سانحه در کوههای خرچنگ اتفاق افتاد که آنهم بعلت بدی هوا بود. اگر هوا خوب بود در فرودگاه گرگان فرود می آمد واینهمه حرف و حدیث نبود.حیف است جناب آقای پرهام آخرت را به بهای ناچیزی بفروشید.
گلستانی 24 ارديبهشت 1393
خداوند همه شهداي عزيزمان را در جايگاه ابدي شان كه بهشت وعده داده شده حضرت حق ميباشد قرين رحمت كند علي الخصوص شهداي خدمتگذار به اين ملت و مملكت وشهداي حادثه ذكر شده در خبر.
نا شناس 24 ارديبهشت 1393
کوچ مردانی که به عشق خدمت جان را در طبق اخلاص، هدیه کردند، گذشت
مجتبی 24 ارديبهشت 1393
این اتفاق تلخ در روستای ما یعنی روستای خرچنگ اتفاق افتاد بعد از حادثه ما به اونجا رفتیم و اجساد را آوردیم پایین واقعا وحشتناک بود الان اسم روستا را به یاد این عزیزان روستای یادمان گذاشتیم روح همه شان شاد یادشان گرامی باد
ساري - قائمشهر 24 ارديبهشت 1393
درود بر روح پاك همه شهيدان و كساني كه جان خود را در راه خدمت به مردم از دست دادند و آفرين بر مردمان گلستان كه اينچنين با برگزاري سالگرد هاي باشكوه ياد اين عزيزان را گرامي ميدارند . اي كاش در مازندران هم به صورت دسته جمعي مسئولين حاضر براي مسئوليني كه در راه خدمت به مردم تلاش كردند و اكنون در بين ما نيستند يك مراسم سالگرد دسته جمعي تجليل از خادمان استان مازندران برگزار مينمود براي قدرداني از تلاش هايشان
به مانند : كردان وزير پرتلاش كشور - عزت ا... دامادي نماينده اسبق مردم ساري در مجلس - سليم بهرامي نماينده اسبق مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي- مهندس رحيمي مديركل راه و ترابري استان مازندران و ... كه حضور ذهن ندارم يادشان گرامي باد و راهشان پاينده باد .
نا شناس 23 ارديبهشت 1393
اون نمایندگان مثل دکترقندهاری که تمام مردم استان وگرگان دوستش داشتن وچهره کشوری وبین المللی بودکجاوالان نمایندهای گرگان کجا.زمین تااسمان تفاوت.خداوندهمه اناراقرین رحمت خودبگرداند.
حميدر ضا تا جيك گرگان تخشي محله 23 ارديبهشت 1393
انسان رفتني است ليكن با ايجاد لذت روحي در سايه خدمت به مردم بايد ماندگار بماند مهندس شهيد حاج غلامعلي هزارجريبي مردي كه در يادها ي صد نسل ما از او خواهند گفت كه چقدر بزرگ بوده است خدا با شهداي كربلا محشورش كند
نا شناس 2 خرداد 1393
ناشناس: شما اشتباه در خاطرتان هست. اصلا همچین خبری نبوده و کاملا واضح هستش که خرابکاری و ترور بود و جای هیچ گونه شکی نیست... واسه یه عده متاسفم!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.